English ارتباط با ما گالری تصاویر ساختار سازمانی درباره دانشکده پیام رئیس دانشکده
به اطلاع کلیه ی دانشجویان و اساتید محترم میرساند، از این پس اطلاعیه های دفاع از پایان نامه ها در بخش مربوط به پایان نامه در منوی سمت راست وبسایت قابل دسترسی می باشد.
مشاهده بازدیدهای مطالب و محتوا : 157913
ما 19 مهمان آنلاین داریم

مار

معرفي

ارتباط با معاونت آموزشی از طریق آدرس ایمیل : آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید

اهم وظایف اداره آموزش و تحصیلات تکمیلی

1- ثبت نام دانشجويان در مقطع دکتری عمومی دامپزشکی، دکتری تخصصی دامپزشکی وارشد ناپیوسته وامورمربوط به آن
2- تدوین برنامه آموزشی وتعریف دروس عملی وتئوری در بر نامه هفتگی نیمسالهای تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی
3- دعوت از اساتید مدعو برای تدریس گروههای مختلف (معارف ادبیات تربیت بدنی مرکز مشاوره)
4- انجام امور مربوط به تقاضاي انتقال و مهمان دایم به ساير دانشگاهها خاتمه مهما نیها
5- بررسي و انجام امور مربوط به تغيير رشته دانشجويان مقاطع مختلف تحصیلی دانشجویان انصرافی وترک تحصیل
6- بررسي و انجام امور مربوط به تقاضاي مرخصي تحصيلي و حذف ترم تحصیلی دانشجويان با توجه به ظوابط آموزشی
7- صدور انواع گواهي اشتغال به تحصيل در تمامي مقاطع مختلف تحصیلی
8- ارسال مدارک و ريزنمرات دانشجويان انتقال يافته به ساير دانشگاهها
9- بررسي ريزنمرات دانشجويان مهمان و انتقالي به دانشکده جهت تطبيق از سایر د انشگاهها
10- بررسي و انجام امور مربوط به دانشجويان مشروطي و اخراج آموزشي
11- انجام امور مربوط به تغيير رشته دانشجویان
12- انجام امور مربوط به تغيير مشخصات دانشجو در سيستم آموزش
13- بررسي و اقدام براي دانشجويان جاري که خواهان دریافت ريزنمراتشان در حين تحصيل هستند با توجه به ظوابط آموزشی
14- انجام امور مربوط به دانشجويان خارجي و بورسيه
15- بايگاني و ضبط کليه سوابق اقدام شده در پرونده دانشجويان جاري
16- بررسي تقاضاي مهمان و انتقال ساير دانشگاهها به دانشکده دامپزشکی پس از اعمال نظر دانشکده ها و کميسيون و انجام امور مربوط به آن
17- ارسال ريزنمرات دانشجويان  مهمان به ساير دانشگاهها پس از خاتمه مهمانی واخذ مجوز از دانشگاه دیگر برای ادامه مهمانی آنها
18- انجام امور مربوط به ثبت نام فرزندان اعضاي هيات علمي پذيرفته شده در آزمون بر اساس آيين نامه استفاده از تسهيلات
19- تدوین برنامه  های هفتگی دروس نظری وعملی در نیمسالهای تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی
20- انجام امور مربوط به دانشجواين ممتاز و دانشجوياني که به طور هم زمان در دو رشته تحصيل مي کنند
21- بررسي و انجام امورمربوط به حذف درس يا دروس دانشجويان با اعلام نظر دانشکده، کميته منتخب و ستاد شاهد
22- بررسي و ثبت نمرات پايان ترم دانشجويان با هماهنگي واحد کامپيوتر
23- انجام امور مربوط به تقاضاي دانشکده ها جهت ايجاد شماره دروش جديد و کد استاد با هماهنگي واحد کامپيوتر
24- درخواست ريزنمرات و تأييديه تحصيلي دانشجويان در مقاطع مختلف تحصیلی
25- انجام کليه مکاتبات مربوط به دانشجويان دوره هاي شبانه بررسی شهریه ها –کارنامه های مالی آنها با توجه به شهریه های مصوب دانشگاه
26- همکاري با کميته انضباطي دانشجويان و انجام امور مربوط به آن
27- همکاري با ستاد شاهد و ايثارگر و انجام  امور دانشجويان مشمول قوانين مربوط
28- انجام کليه امور مربوط به تصميمات اتخاد شده در کميسيون، کميته منتخب دانشگاه و شوراي تحصيلات تکميلي بر اساس نوع حکم صادر شده
29- جوابگويي وراهنمايي و مشاوره به دانشجويان با مراجعه حضوري
30- همکاري لازم با واحدهاي مختلف دانشگاه شامل: امور دانشجويي، دفتر امور بين الملل، دفتر استعدادهاي درخشان – امور فارغ التحصیلان – مرکز انفور ماتیک –اداره کل امور آموزش
31- انجام کليه مکاتبات مربوط به دانشجويان با دانشکده ها بر حسب مورد
32- جوابگويي و راهنمايي و مشاوره به دانشجويان به صورت تلفني
33- چاپ و تحویل کارنامه نیمسال قبل به دانشجو
34- اعلام اسامی دانشجویان مشروط
35- تهیه و اعلام اسامی دانشجویان فاقد تأییدیه پیش‌دانشگاهی در پایان هر نیمسال و جلو گیری از ادامه تحصیل آنها پس از مهلت قانونی
36- بررسی کارنامه دانشجویان واصلاح آنها در موارد لزوم
37- تهیه فهرست کلاسهای درس هرنیمسال جهت ارسال به مرکز ارزیابی کیفیت داشگاه
38- ارسال مدارک دانشجویانی که از سیستم خارج می‌شوند مانند انتقالی، انصرافی و اخراجی
39- اصلاح مشخصات شناسنامه‌ای دانشجو
40- اقدامات لازم در خصوص کارتهای المثنی (مفقودی- تعویضی)
41- اقدامات لازم درخصوص مرخصی تحصیلی دانشجو
42- تحویل لیستهای حضور و غیاب دانشجویان به استادان قبل و بعد از حذف و اضافه
43- محاسبات حق التدریس اساتید ثابت ومدعو در نیمسالهای تحصیلی
44- اقدامات لازم درخصوص دانشجویان انتقالی: پی‌گیری وصول پرونده از مؤسسه مبدأ و تطبیق دروس قبلی مطابق مقررات و اعلام به دانشجو
45- صدور و پی‌گیری ارسال اخطاریه دانشجویان مشروط
46- تهیه آمارهای آموزشی
47- اصلاح مشخصات شناسنامه‌ای دانشجو
48- ارسال برنامه قبل از شروع نیمسال به نقلیه و هماهنگی جهت ایاب و ذهاب استادان
49- تهیه و ارسال گزارش‌های ماهانه‌ی تشکیل کلاسها به معاونت آموزشی دانشکده و پردیس
50- اطلاع رسانی نامه‌ها، بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌ها به گروه و استادان
51- اقدامات لازم در خصوص کارتهای المثنی (مفقودی- تعویضی)
52- بررسی ومحاسبات در پرداخت حق الزحمه داوران پایان نامه
53- انجام کلیه امور آموزشی اعم از مکاتبات  تهیه دعوتنامه ها و پی گیری مشکلات اداری وآموزشی در زمینه های مختلف تحصیلی
54- بررسی کارنامه دانشجویان در نیم‌سال آخر تحصیلی و اعلام کفایت دروس انتخابی به دانشجو و ارسال رونوشت آن به خدمات آموزشی


شرح وظايف و گزارش کار اداره امور فارغ التحصيلان

1- تأیید، تكمیل و ارسال گزارش فارغ التحصیلی، درج وضعیت در سیستم
2- ثبت اطلاعات فارغ التحصيلي شامل تاريخ فراغت از تحصيل ميزان تعهدات، بدهيها و تصحيح نهايي اطلاعات فردي و تحصيلي موجود در سيستم کامپيوتري دانشگده
3- صدور و ارسال معرفي نامه فارغ التحصيلي به امور دانشجويي دانشگاه جهت تسويه حساب وام صدور و ارسال معرفي نامه فارغ التحصيلي به امور دانشجويي دانشگاه جهت تسويه حساب وام
4- اعلام مبلغ بدهي وام تحصيلي دانش آموختگان به مراکز و نهادها جهت واريز بدهي و درخواست ارائه برگ تسويه حساب جهت انجام  اقدامات بعدي پروندها
5- اعلام رتبه‌های فارغ التحصیلان مطابق مقررات
6- پاسخ به مكاتبات فارغ التحصیلان در خصوص تأییدیه مدرك و ارسال ریزنمرات
7- اصلاح كارنامه
8- تطبیق و تأیید مندرجات پیش نویس و دانشنامه با پرونده
9- ارسال پیش نویس و دانشنامه تایید شده به اداره كل آموزش وتحصیلات تکمیلی دانشگاه
10- تکمیل پرونده فارغ التحصیلی دانشجویان دامپزشکی وارسال به دانشگاه تهران جهت صدور دانشنامه
11- بررسی پرونده دانشجویان ترم آخر جهت دفاع
12- تهیه لیست فارغ التحصیلان هر نیمسال بر اساس گزارش دانشكده
13- صدور ابلاغیه مصوب طرح پزوهشی پایان نامه دانشجویان به کلیه اساتید وهیات داوران در کلیه مقاطع تحصیلی
14- تسویه حساب دانشجویان پس از دفاع پایان نامه ومراجعه به اداره آموزشی وابطال کارت و اعلام فارغ التحصیلی به سایر واحدهای تابعه
15- ارسال گزارش فارغ التحصیلی دانشجویان به همراه مدارک به اداره کل دانشگاه


اهم وظایف رئیس اداره آموزش و تحصیلات تکمیلی

  1. تفكیك وظایف حوزه‌ها و بخشهای حوزه
  2. تدوین شرح وظایف و ابلاغ رسمی
  3. تعیین فضای مناسب كاری برای همكاران متناسب با وظایف محوله
  4. پیگیریهای لازم برای استیفای حقوق مادی و معنوی همكاران
  5. اطلاع و آگاهی از مفاد آئین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و آخرین تغییرات و اصلاحات و انتقال به همكاران و ارائه راهنمایی‌های لازم
  6. ایجاد زمینه‌های مناسب برای تقویت و توسعه دانش و تجربه همكاران و رشد و ارتقاء شغلی، آموزشی و اداری
  7. شركت در جلسات شوراهای آموزشی و تحصیلات تكمیلی و طرح دستور جلسه و پیگیری تصمیمات متخذه و ارجاع به مراجع ذی‌ربط
  8. شركت در جلسات شورای مسئولان آموزش و مسئولان تحصیلات تكمیلی دانشكده‌ها و پردیسها و ارائه گزارش و انتقال تصمیمات به پردیس
  9. مكاتبات و تهیه پاسخهای لازم به دستورات و ارائه گزارشهای دوره‌ای به معاونت آموزشی و تحصیلات تكمیلی پردیس و دانشگاه
  10. کنترل ونظارت بر انجام کلیه امور
  11. اطلاع رسانی لازم به دانشجویان در خصوص برنامه‌های آموزشی، اطلاعیه‌ها و اعلانات فردی یا گروهی حسب موردپی‌گیری و اجرای احكام كمیته انضباطی دانشجویان
  12. ارتباط با معاونین آموزشی و معاونین تحصیلات تكمیلی و مسئولین آموزش دانشكده‌ها جهت ابلاغ سیاستهای آموزشی دانشگاه و پردیس و هماهنگی‌های لازم


شرح وظایف کاربران  سیستم جامع گلستان

  1. نام‌نویسی- تشکیل و تکمیل پرونده و رفع نواقص
  2. ثبت نشانی دانشجو در سیستم جامع آموزش
  3. انتخاب واحد گروهی
  4. استخراج و تهیه اسامی دانشجویان معاف از دروس پیش‌نیاز و اصلاح انتخاب واحد آنها


انتخاب واحد

  1. ثبت دروس هر نیمسال در سیستم جامع آموزش: درس- استاد –زمان و مکان تشکیل کلاس- ظرفیت- اصلاح در صورت لزوم
  2. مدیریت برنامه‌ی رشته در زمان انتخاب واحد مطابق اعلام گروه
  3. اعتباربخشی یا حذف دروس غیر معتبر دانشجویان پس از انتخاب واحد (حداکثر ظرف یک هفته) و تأیید انتخاب واحد دانشجویان
  4. تهیه‌ی لیستهای حضور و غیاب و ارسال به امور اساتید در ابتدای هر نیمسال


حذف و اضافه

  1. اصلاح برنامه گروه در سیستم در موارد لزوم و حذف دروس
  2. مدیریت برنامه‌ی آموزشی رشته در زمان حذف و اضافه اعتباربخشی و حذف دروس غیر معتبر دانشجو
  3. تأیید حذف و اضافه دانشجو (پس از بررسی درخصوص حداقل و حداکثر مجاز واحدهای انتخابی
  4. ثبت‌نام دانشجویان مهمان در صورت موافقت گروه و وجود ظرفیت
  5. تکمیل و تأیید فرمهای دانشجویی نظیر وام، خوابگاه و سایر تسهیلات
  6. تکمیل و تأیید فرمهای تکثیر جزوه درسی


حذف اضطراری (ویژه مقطع دکتری عمومی دامپزشکی)

  1. دریافت لیستهای حضور و غیاب از امور اساتید جهت حذف اضطراری و اعلام اسامی محرومین هر درس
  2. اقدامات لازم جهت حذف اضطراری دروس دانشجویان متقاضی مطابق مقررات


کنترل نهایی

  1. بررسی کلی و اصلاح موارد لازم دروس انتخابی دانشجو در نیمسال و تأیید نهایی آنها در زمان اعلام‌شده در تقویم آموزشی


امتحانات

  1. تهیه لیست نمرات جهت برگزاری امتحانات (حضور و غیاب و اعلام نمره)
  2. اقدامات لازم جهت جلوگیری از شرکت محرومین هر درس در جلسه امتحانی و ثبت نمره‌ 50/0 در لیست نمرات قبل از برگزاری امتحان
  3. تهیه فهرست دانشجویان مهمان و اضافه نمودن اسامی آنها در لیست هردرس
  4. حضور و غیاب دانشجویان و نظارت بر حسن اجرای آزمونها مطابق مقررات
  5. ثبت غیبت دانشجویان غایب در لیست نمره و گرد‌آوری و بسته‌بندی اوراق امتحانی و تحویل به اموراساتید
  6. دریافت لیست نمره از امور اساتید در مهلت مقرر(حداکثر 10 روز پس از برگزاری امتحان)
  7. اقدامات لازم در خصوص عدم امکان تغییر نمره‌ی اعلام شده توسط استاد (بعنوان نمره قطعی و نهایی دانشجو) مانند نگهداری لیستها در مکانی مناسب
  8. ایجاد فضای مناسب جهت برگزاری امتحانات پایان ترم تهیه صورتجلسات وکنترل ونظارت در برگزاری جلسات امتحانات
  9. تدوین به موقع برنامه امتحانات پایان ترم ابلاغ برنامه به کلیه گروه بخش های آموزشی
  10. درج نمرات دانشجویان در سیستم جامع و تأیید آن


حق‌التدریس

  1. تنظیم و تکمیل قراردادهای حق‌التدریس و دریافت احکام و گواهی‌های لازم
  2. بایگانی راكد دانشجویی:
  3. تنظیم لیست و ارسال گزارشهای تأیید شده  حق‌التدریس  توسط گروه و دانشکده به معاونت آموزشی دانشکده
  4. کنترل دروس ارائه شده توسط کاربران وتعریف میزان مشارکت دقیق اساتید در هر بخش
  5. کنترل وتایید کلاسهای آموزشی وحذف کلاس درس بدون استاد


متصدی امور دفتری و بایگانی وتایپ

  1. ماشین نویسی و تایپ نامه‌های آموزشی
  2. ثبت مراسلات دریافتی و ارسالی
  3. بایگانی جاری اداری: پذیرش- كنكور – انتقال – مهمان – تغییر رشته – شبانه – ایثارگران – دانشجویان خارجی رتبه اولیها –امتحانات – صورتجلسات – متفرقه – اطلاعیه‌ها
  4. گزارش انجام کارو تشکیل کلاسهای درس درپایان هفته دوازدهم و پایان نیمسال