سوالات متداول کتابخانه - دانشکده دامپزشکی vetmed
سوالات متداول کتابخانه
تالار مطالعه ومیز امانت
-
آیا امکان افزایش ساعت کاری تالار مطالعه وجود دارد؟بله، در ایام امتحانات با توجه به صلاحدید رئیس کتابخانه ساعت کاری کتابخانه افزایش می یابد که از طریق کانال تلگرام دانشکده و اخبار سایت کتابخانه اعلام می شود.
-
آیا امکان مطالعه در کتابخانه در روزهای پنج شنبه و جمعه نیز وجود دارد؟برخی از پنج شنبه ها به دلیل تقاضای بالا تالار مطالعه با اعلام قبلی فعال و دایر است. اما در سایر تعطیلات دانشجویان می توانند از تالار مطالعه کتابخانه مرکزی استفاده نمایند.
-
آیا برای استفاده از سالن مطالعه نیز باید به عضویت کتابخانه درآمد؟بله
-
چه کسانی می توانند عضو کتابخانه شوند ؟1-دانشجویان 2- کارکنان 3- هیئت علمی
-
مدارک لازم برای عضویت در کتابخانه چیست ؟1- یک قطعه عکس 2- کارت دانشجویی
-
شرایط استفاده از کتابخانه برای دانشجویان واعضای هیئت علمی سایر دانشگاه ها ومراکز آموزشی چگونه است؟با عضویت آزاد(پرداخت هزینه، دو قطعه عکس و کارت دانشجویی یا کارت های مربوط به سازمان) امکان استفاده از کتابخانه وجود دارد.
-
مراجعین کتابخانه از چه راه هایی میتوانند به جستجوی منابع مورد نیاز خود بپردازند ؟در قسمت جستجوی منابع در سایت کتابخانه با توجه به نوع منبع موردنظر می توانند به جستجوی منابع بپردازند.
-
آیا می توان مهلت امانت منابع به امانت گرفته شده را تمدید کرد ؟بله، بستگی به نوع امانت دارد.
-
آیا می توان با کارت عضویت فرد دیگری منابع کتابخانه را به امانت گرفت ؟خیر.
-
چگونه می توان مدت امانت را تمدید کرد؟می توان با تماس با شماره 61117031 و هماهنگی با مسئول میز امانت، امانت را تمدید نمود البته در نرم افزار آذرسا امکان تمدید به صورت الکترونیکی نیز وجود دارد.
-
دسترسی به کتابها در مخزن چگونه است؟مخزن کتابها به صورت قفسه باز اداره می شود و مراجعه کننده می تواند به کتابهای یک موضوع به صورت مستقیم دست یابد.
-
برای دسترسی به کتابهای موردنظر چه باید کرد؟برای دسترسی به کتاب موردنظر با توجه به اطلاعاتی که از کتاب دارید در نرم افزار کتابخانه(از سایت کتابخانه بخش جستجوی منابع و کتابهای چاپی کتابخانه را) جستجو نموده و پس از بازیابی کتاب موردنظر در نرم افزار شماره رده آن که متشکل از حروف و اعداد انگلیسی است را به صورت کامل یادداشت نمایید. حال برای پیدا کردن کتاب با توجه به شماره های رده اصلی که بالای قفسه ها درج شده اند و شماره رده کتاب، به قفسه مربوطه مراجعه نمایید.
-
آیا کتابخانه دوره های آموزشی دارد؟بله
-
مراحل تسویه حساب نهایی دانشجویان با کتابخانه چگونه است ؟تحویل پایان نامه و سی دی، سپس مراجعه به میز امانت جهت اطمینان از اینکه دانشجو کتابی در امانت دانشجو نباشد.
بخش پایان نامه ها
-
ساعت کاری بخش پایان نامه ها چگونه است؟این بخش از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 15:30 فعال است.
-
دستیابی به پایان نامه ها چه شرایطی دارد؟کلیه دانشجویان دانشگاه تهران امکان استفاده از پایان نامه های موجود در دانشکده را دارند. اما سایر دانشجویان باید با همراه داشتن کارت شناسایی معتبر به عضویت آزاد کتابخانه دانشکده در آمده سپس از این امکان برخوردار گردند.
-
چگونه می توانم اصل پایان نامه را مطالعه نمایم؟اصل پایان نامه را صرفاً در محل کتابخانه مربوطه می توانید مطالعه نمایید و قابل امانت نیست.
-
برای گرفتن پایان نامه جهت مطالعه چه باید کرد؟با توجه به راهنمای جستجو در پایان نامه ها( که در بخش آموزش کاربران در سایت کتابخانه بارگذاری شده است)، در نرم افزار جستجو نمایید سپس شماره ثبت کتابخانه دانشکده دامپزشکی را از میان اطلاعات رکورد یادداشت نمایید و سپس به مسئول بخش پایان نامه ها مراجعه نمایید.
-
آیا فرمت خاصی برای نگارش پایان نامه در دانشکده تنظیم شده است؟بله، جهت نگارش پایان نامه لازم است با توجه به مقطع تحصیلی به الگو و تمپلیت پایان نامه که در قسمت پایان نامه ها بارگذاری شده است مراجعه نمایید.
-
آیا پایان نامه دانشجویان جهت مطابقت با الگوی پیشنهادی دانشکده کنترل می شودبله، جهت کنترل پایان نامه قبل از صحافی لازم است پایان نامه توسط کتابخانه دانشکده بررسی و تایید شود.
در صورت عدم بررسی پایان نامه قبل از صحافی، و وجود ایراد در پایان نامه، ضمن تصحیح ایرادات پایان نامه بایستی مجددا تهیه و صحافی شود. -
شماره ثبت پایان نامه را از کجا تهیه کنم؟جهت دریافت شماره ثبت پایان نامه به واحد آموزش دانشکده مراجعه نمایید.
-
نحوه ی تسویه حساب با کتابخانه دانشکده دامپزشکی به چه صورت می باشد؟جهت تسویه حساب با کتابخانه لازم است دانشجو پس از تهیه و صحافی پایان نامه و انجام امور اداری مربوط به آن از جمله تایید و امضای پایان نامه توسط رئیس دانشکده، معاون آموزشی و استاد راهنما، به همراه یک سی دی و یک نسخه پایان نامه صحافی شده به کتابخانه مراجعه نماید. قابل ذکر است که لازم است قبل از اقدام به تسویه حساب با کتابخانه کارت دانشجو باطل گردد.
-
اطلاعات داخل سی دی مربوط به پایان نامه برای تسویه چه باید باشد؟15 صفحه اول پایان نامه (از صفحه بسم اله تا پانزدهمین صفحه پایان نامه که ممکن است این 15 صفحه متن اصلی را دربرنگیرد) در فرمت های Word و PDFکه مشابه پایان نامه چاپی بوده و کلیه صفحات دارای امضا نیز اسکن شده و درجای خود قرار گیرند.
ل پایان نامه در فرمت های Word و PDF که مشابه پایان نامه چاپی بوده و کلیه صفحات دارای امضا نیز اسکن شده و در جای خود قرار گیرند.
توجه نمایید که حجم هریک از فایل های Word و PDF نباید بیشتر از چهار مگابایت باشد.
-
نحوه تسویه حساب با کتابخانه مرکزی دانشگاه چگونه است؟هت تسویه حساب با کتابخانه مرکزی لازم است دانشجو قبل از مراجعه به کتابخانه مرکزی با کتابخانه دانشکده تسویه نموده و شماره رکورد را از کتابخانه دانشکده دریافت نماید. جهت تسویه حساب با کتابخانه مرکزی یک عدد سی دی با اطلاعاتی که ذکر شد نیاز است. قابل ذکر است که یک نسخه از پایان نامه چاپی نیز جهت تطبیق همراه دانشجو باشد که پس از تطبیق به وی بازگردانده خواهد شد.
-
چگونه می توانم نسخه فیزیکی پایان نامه را مطالعه نمایم؟با ارائه شماره ثبت پایان نامه مورد نظر به کتابدار قسمت پایان نامه ها، می توانید نسخه فیزیکی پایان نامه را دریافت کرده و داخل بخش مطالعه کنید.
-
آیا می توان پایان نامه ها را به امانت برد؟خیر فقط در محل استفاده میشود.
-
آیا سی دی پایان نامه ها داده می شود؟خیر.
-
آیا امکان تهیه کپی یا عکس از متن پایان نامه ها وجود دارد؟
در صورتی که از تاریخ دفاع پایان نامه دو سال گذشته باشد امکان تهیه کپی و عکس از آن وجود دارد در غیر این صورت مراجعه کننده تنها می تواند از پایان نامه یادداشت برداری کند.
در حال حاضر برای پایان نامه هایی که دو سال از تاریخ دفاع آنها نگذشته است، فقط امکان سفارش 50 صفحه اول آنها از طریق کتابخانه مرکزی وجود دارد جهت دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
.
بخش نشریات و اطلاع رسانی
-
برای جستجوی مقالات به کمک نیاز دارم آیا این خدمات در کتابخانه وجود دارد؟برای آشنایی با نحوه جستجو در این منابع سعی کنید در کارگاههای آموزشی دانشکده شرکت کنید .
-
آیا امکان دسترسی به اینترنت وایرلس در کتابخانه دانشکده وجود دارد؟بله، دسترسی به اینترنت وایرلس برای دانشجویان دانشکده پس از دریافت رمز امکانپذیر می باشد برای این امر لازم است عضو دانشکده به همراه دستگاه خود به کارشناس بخش انفورماتیک و شبکه دانشکده که در ساختمان آناتومی بخش امور فرهنگی مستقر می باشد مراجعه نماید.
-
آیا امکان استفاده از پایگاههای اطلاعاتی در خارج از شبکه دانشگاه وجود دارد؟بله ، در صورتی که عضو دانشگاه تهران و دارای نام کاربری و کلمه عبور هستید با نصب UTVPN بر روی سیستم خود می توانید از پایگاههای اطلاعاتی و سامانه های دانشگاه تهران در خارج از دانشگاه استفاده نمایید.
-
چگونه می توانم نام کاربری و کلمه عبور برای دسترسی به سامانه های مختلف(ایمیل، آموزش، پایگاه های اطلاعاتی...) را درخواست کنم؟در حال حاضر صدور نام کاربری و کلمه عبور تنها برای کاربران وابسته به دانشگاه تهران (دانشجویان و اعضای محترم هیات علمی و پرسنل) امکان پذیر می باشد. جهت ثبت نام و دریافت نام کاربری، با مراجعه به سامانه شناسه یکتا به آدرس https://utid.ut.ac.ir/ از منوهای بالا دریافت شناسه یکتا را انتخاب نمایید. فرم ها را به ترتیب تکمیل نمایید و در ادامه پس از دریافت کد ارسالی از طریق روش ا نتخابی که می تواند موبایل یا ایمیل باشد کد ارسالی را در کادر وارد نموده و در مرحله بعد نام کاربری متناسب با نام و نام خانوادگی که از این پس بعنوان نام کاربری میل دانشگاه نیز خواهد بود به همراه کلمه عبور را تعریف نمایید. . تایید نام کاربری و رمز عبور شما از طریق ایمیل های عمومی به اطلاع شما خواهد رسید.
-
آیا در کتابخانه دانشکده کارگاههای آموزشی استفاده از منابع کتابخانه برگزار می شود؟بله، کارگاه های آشنایی با پایگاه های اطلاعاتی و جستجوی منابع به صورت دوره ای و با توجه به نیاز کاربران برگزار میشود. اطلاع رسانی برگزاری این کارگاه ها از طریق پورتال کتابخانه، در قسمت اخبار و کانال های تلگرام دانشگاه(@utnewsline) و دانشکده(@vetmedutofficia) و کتابخانه مرکزی(@UT_Central_Library) اطلاع رسانی می شود.
-
دانشگاه تهران به چه پایگاههای اطلاعاتی الکترونیکی دسترسی دارد؟برای آگاهی از دسترسی دانشگاه به پایگاههای اطلاعاتی الکترونیکی به وب سایت کتابخانه، بخش جستجوی منابع و سپس پایگاه های اطلاعاتی مراجعه نمایید. لیست پایگاههای قابل دسترسی و میزان دسترسی به آنها مشخص شده است.
-
برای جستجوی مقالات کنفرانسهای داخلی و برگزاری کنفرانسها از چه منبعی می توان استفاده کرد؟
برای آگاهی از لیست و تقویم کنفرانسهای داخلی و جستجو در مقالات کنفرانسی از سایت مرجع دانش با آدرس http://www.civilica.com استفاده نمایید.
چرا به متن کامل برخی از مقالات در پایگاه های اطلاعاتی مثل ساینس دایرکت دسترسی ندارم در صورتی که این پایگاه خریداری شده است؟
آرشیو کامل نشریات خریداری نشده است و معمولا از سال 1997 به بعد، دانشگاه بسیاری از مجلات را مشترک شده است ضمن آنکه همه مجلات نیز خریداری نمی شوند.
-
دسترسی به مقالات قدیمی از چه طریق میسر است؟خرید پایگاه های اطلاعاتی از سال 2005 آغاز شده است و قبل از آن به صورت نسخه کاغذی تهیه می شد که در مخزن کتابخانه نگهداری می شوند و جهت تهیه آنها باید به بخش نشریات کتابخانه مراجعه نمایید.
-
در صورتیکه دسترسی به مقاله ای امکانپذیر نباشد راهی برای دسترسی به آن وجود دارد؟بله، در این صورت عنوان مقاله به همراه اطلاعات کتابشناختی آن را به ایمیل Vetlibut@yahoo.com ارسال نمایید.
-
آیا اطلاعات الکترونیکی دیگری در کتابخانه موجود هستند؟بله، کتابهای الکترونیکی نیز در کتابخانه دیجیتال از اطلاعات الکترونیکی موجود در دانشکده هستند.
کتابخانه دیجیتال
-
آیا امکان دانلود از کتابخانه دیجیتال وجود دارد؟بله
-
امکان دسترسی به کتابخانه دیجیتال در خارج از دانشگاه چگونه است؟برای دسترسی به کتابخانه دیجیتال در خارج از دانشگاه لازم است که از UTVPN استفاده نمایید.
-
می توان درخواست اضافه نمودن منبعی به کتابخانه دیجیتال را داد؟بله، در صورت درخواست امکان اضافه شدن منبع به کتابخانه دیجیتال با توجه به ضوابط وجود دارد.